Stručné vyjádření vize
Pokrýt veškerý čas 24 hodin v týdnu a po celý rok (zkráceně 24/7 nebo někdy také 24/7/365) chválou a modlitbou podle vzoru Harfy a nádoby. Děkovat Bohu za Jeho dobrotu, za to jaký je a co pro nás udělal. Přimlouvat se za církev, Prahu, Českou republiku, Evropu a Izrael, popř. další oblasti jako je koncept sedmera sfér vlivu ve společnosti.
Jak naši vizi uskutečňujeme?
- 24-hodinovým uctíváním a přímluvou ve stylu Davidova stánku (Skutky 15,16-17).
- Promlouváním/zpíváním Božích pravd.
- Na Písmu založeným uctíváním a přímluvou (Izajáš 55,11), především zpívanou modlitbou s používáním biblických modliteb z knihy Žalmů, epištol, ze Zjevení, atd. podle modelu Loutna a Nádoba (Zjevení 5,8).
- Zpíváním „nové písně“ (Žalmy), inspirované Duchem Svatým, zjevujícím to, co je v Božím srdci pro tento den.
- Stojíme o to, aby lidé sloužící v týmech byli do této služby vysláni místními sbory.
- Shromáždění jsou veřejná i neveřejná, vedená závazně sloužícím týmem.
Jaké očekáváme výsledky?
- Přebývání v Boží přítomnosti nás proměňuje (2 Kor 3,18). Ti, kteří se zúčastňují, jsou povzbuzeni aktivně hledat živého Boha.
- Zpívaná modlitba proměňuje naše srdce a umožňuje nám přibližovat se k Jeho srdci a vidět Jeho očima.
- Mění se duchovní atmosféra města, otvírá se nebe pro pomazání k evangelizaci a proměnu společnosti (Ž 133). Uvolněná Boží přítomnost láme každé jho ve společnosti i v životech jednotlivců (Izajáš 10,27).
- Radost v Domě modlitby (Izajáš 56,7) je Boží zaslíbení.
Vyjádření víry
Mezinárodní dům modliteb v Praze
1. Věříme, že pouze 66 knih Bible je inspirovaným a tudíž neomylným Božím Slovem. Bible je konečnou autoritou ve všech věcech víry i života (Mt 5,18; J 10,35; 17,17; 2Tm 3,16–17; 2Pt 1,20–21).
2. Věříme, že Ježíš Kristus je vtělený Bůh, že je plně Bohem i plně člověkem, že byl počat a zrozen z panny, žil bezhříšný život a obětoval se jako smírčí zástupná oběť za hříšníky. Svou krví prolitou na kříži nám vydobyl věčné vykoupení, odpuštění hříchů a věčný život. Třetího dne byl tělesně vzkříšen a vystoupil na pravici Otcovu, kde se věčně přimlouvá za svaté (Mt 1,18–25; J 1,1–18; Ř 8,34; 1K 15,1–28; 2K 5,21; G 3,10–14; Ef 1,7; Fp 2,6–11; Kol 1,15–23; He 7,25; 9,13–15; 10,19; 1Pt 2,21–25; 1 J 2,1–2).
3. Věříme, že jsme spaseni pouhou milostí, a to pouze skrze víru v samotného Krista. Pro naši spásu se nevyžaduje a nebylo by přijato žádné ustanovení, rituál, skutek či jiná lidská aktivita. Boží spasitelná milost nás mocí Ducha svatého rovněž posvěcuje a umožňuje nám konat to, co je milé v Božích očích, abychom se postupně proměňovali k obrazu Kristovu (J 1,12–13; 6,37–44; 10,25–30; Sk 16,30–31; Ř 3,1–4,23; 8,1–17. 31–39; 10,8–10; Ef 2,8–10; Fp 2,12–13; Tit 3,3–7; 1J 1,7.9). Věříme, že vodní křest a Večeře Páně jsou nařízení, která má církev dodržovat do té doby, než se Kristus vrátí. Nejsou to prostředky spásy, ale jsou to kanály Boží posvěcující milosti a požehnání pro věrné v Kristu Ježíši (Mt 26,26–29; 28,19; Ř 6,3–11; 1K 11,23–34; 1Pt 3,21).
4. Věříme, že Pán Ježíš Kristus křtí věřící v Duchu svatém, v němž jsme rovněž zapečetěni pro den vykoupení. Duch svatý působí znovuzrození a trvale přebývá v křesťanovi, kterého ze své milosti vystrojuje k zbožnému životu i službě. Po obrácení si Duch přeje naplnit, zmocnit a pomazat každého věřícího ke službě a ke svědectví. Rovněž věříme, že znamení a zázraky, stejně jako všechny dary Ducha svatého, popsané v Novém zákoně, působí i dnes. Jejich účelem je dosvědčovat přítomnost království a zmocňovat a budovat církev, aby mohla plnit své povolání a poslání (Mt 3,11; J 1,12–13; 3,1–15; Sk 4,29–30; Ř 8,9; 12,3–8; 1K 12,12–13; 2K 1,21–22; G 3:1–5; Ef 1,13–14; 5,18).
5. Věříme, že jediný pravý Bůh existuje věčně ve třech osobách – Otec, Syn a Duch svatý – kteří si jsou, protože jsou jeden Bůh, rovni ve svém božství, v moci i slávě. Věříme, že Bůh nejen stvořil svět, ale i nyní udržuje, podpírá, ovládá a prozřetelně řídí vše, co existuje, a že přivede všechny věci k patřičnému završení v Ježíši Kristu ke slávě jeho jména (Ž 104,1–35; 139,1–24; Mt 10,29–31; 28,19; Sk 17,24–28; 2K 13,14; Ef 1,9–12; 4,4–6; Kol 1,16–17; He 1,1–3; Zj 1,4–6).
6. Věříme, že křesťané se po smrti ihned ocitají v požehnané přítomnosti Kristově a těší se z vědomého obecenství se svým Spasitelem až do dne vzkříšení a slavné proměny jejich těl. Spasení pak budou věčně přebývat v požehnaném obecenství s jejich velkým trojjediným Bohem. Věříme rovněž, že přijde den soudu, kdy bude Bůh soudit každého člověka a mnozí budou potrestáni v ohnivém jezeře věčným, vědomým a mučivým odloučením od Boží přítomnosti (Mt 25,46; L 16,19–31; J 5,25–29; 1K 15,35–58; 2K 5:1–10;Fp 1,19–26; 3,20–21; 2Te 1,5–10; Zj 20,11–15; 21,1–22,15).
7. Věříme v doslovný druhý příchod Kristův na konci věků. Kristus se osobně a viditelně vrátí na zem, aby završil své království. Rovněž věříme, že v poslední době nastane veliká žeň duší a zjeví se vítězná církev, jež bude zakoušet nebývalou jednotu, čistotu a moc Ducha svatého. Za to vše se modlíme (Ž 2,7–9; 22,27–28; J 14,12; 17,20–26; Ř 11,25–32; 1K 15,20–28.50–58; Ef 4,11–16; Fp 3,20–21; 1Te 4,13–5,11; 2Te 1,3–12; Zj 7:9–14).
8. Věříme, že Adam byl původně stvořen k Božímu obrazu, že byl spravedlivý a bez hříchu. V důsledku jeho neposlušnosti se Adamovo potomstvo rodí poddáno přičtenému i vrozenému hříchu. Proto jsou všechny lidské bytosti od přirozenosti i vlastní volbou dětmi hněvu, spravedlivě odsouzené v Božích očích, zcela neschopné samy sebe zachránit nebo jakýmkoli způsobem přispět k tomu, aby byly Bohu přijatelné (Gn 1,1–3,22; Ž 51,5; Iz 53,5; Ř 3,9–18; 5,12–21; Ef 2,1–3).
9. Věříme, že církev je základním Božím nástrojem, jímž Bůh naplňuje své spásné záměry na této zemi. Aby připravil svaté k dílu služby, dal Bůh církvi apoštoly, proroky, evangelisty, pastýře a učitele. Rovněž potvrzujeme kněžství všech věřících a nezbytnost toho, aby se každý křesťan připojil k místnímu obecenství svatých a aktivně se účastnil jeho života. Věříme, že ženy, stejně jako muži, jsou povoláni a obdarováni k hlásání evangelia a ke konání všech skutků království (Mt 16,17–19; Sk 2,17–18.42; Ef 3,14–21; 4,11–16; 1Tm 2,11–15; He 10,23–25; 1Pt 2,4–5.9–10).
10. Věříme, že Bůh povolal církev, aby kázala evangelium všem národům, aby zvlášť pamatovala na chudé a aby sloužila jejich potřebám obětavým dáváním i praktickou pomocí. Tato služba je výrazem toho, co je v srdci Ježíše Krista, a je podstatou složkou Božího království (Iz 58,6–12; 61,1; Mt 5,1–7.28; 28,18–20; L 4,18; 21,1–4; G 2,10; 1Tm 6,8).
11. Věříme, že Satan byl původně velkým a dobrým andělem Luciferem, ale vzbouřil se proti Bohu a strhl s sebou množství andělů. Byl vyvržen z Boží přítomnosti a se svými démonickými zástupy se snaží zbudovat vzdorokrálovství temnoty, zla a nepokojů na zemi. Satan byl odsouzen a poražen na kříži Kristově a bude navěky uvržen do ohnivého jezera, který bylo připraveno pro něj a pro jeho anděly (Iz 14,10–17; Ez 28,11–19; Mt 12,25–29; 25,41; J 12,31; 16,11; Ef 6,10–20; Kol 2,15; 2Pt 2,4; Juda 6; Zj 12,7–9.20:10).
12. Věříme, že církev je povolána, aby byla „Domem modlitby pro všechny národy“. Mezinárodní dům modliteb v Praze je nástrojem, který má pro tento účel poskytovat inspiraci modliteb a uctívání pro místní sbory (1Pa 16,37-38; Iz 56,7; Mk 11,17; Sk 15,16-17; 1Pt 2,9; Zj 5,8). K dalším podrobnostem viz „Klíčové hodnoty IHOPP“.